Ondernemer in Beeld: Kempense Luierkontjes

Gepubliceerd op 21 september 2017 om 10:19

Eén keer per maand brengen we een ondernemer in beeld om meer te weten te komen over de persoon achter de webshop. Vandaag nemen we een kijkje achter de schermen bij Kempense Luierkontjes. Ook graag met jouw onderneming in beeld op Wasbare Luierwereld? Mail naar info@sterkvoorwasbaar.nl o.v.v. Ondernemer in beeld

Ik ben Saskia, eigenares van Kempense Luierkontjes. Ik doe dit alleen en als enige beroepsactiviteit. Ik kom van Latijnse opleiding in het middelbaar en heb daarna nog paar richtingen in de psychologische sector geprobeerd maar niets leek mij genoeg te boeien. Na ook van werk naar werk te hoppen ben ik dan uiteindelijk huismoeder geworden omdat dat het enige was dat mij echt voldoening gaf.​

 

Hoe en wanneer ben je zelf met wasbare luiers in aanraking gekomen?

Mijn schoonzus had nog haar wasbare luiers en vroeg of wij die wouden overnemen. Omdat we het financieel niet zo breed hadden leek dit mij een goed idee. Echter had ik puur de luiers gekregen, beetje van alles doorheen zonder uitleg. Ik ben zo zelf beetje aan het experimenteren geraakt en hier en daar wat luiers gekocht en wat me niet aanstond weer doorverkocht.

 

Hoe kwam je op het idee om een webshop met wasbare luiers te beginnen?

Aangezien ik huismoeder was en dus volledig afhankelijk van mijne man, kreeg ik daar soms toch reacties op. Alsof het tegenwoordig niet meer normaal is dat je thuis blijft voor kinderen. Maar gewoon 9 to 5 werk zag ik niet zitten. Zeker met mijn achtergrond van zo moeilijk werk te vinden. Ik kreeg toen kort het “zotte idee” van zelf maar webshop met wasbare luiers te beginnen omdat ik in der tijd zoveel moeite had iets goed dichtbij te vinden en omdat ik merkte dat er nog zoveel onwetendheid en vragen rond was. Ik dacht dat mijn man het belachelijk zou vinden, maar in de plaats zei hij “waarom niet” en zo is het begonnen.

 

 

Waar haal jij de meeste voldoening uit in je werk?

Het sociale contact met de mensen, mensen kunnen begeleiden en de ook vaak positieve reacties. Klanten zijn ook niet gewoon “klanten” voor mij, vaak blijven ze even plakken voor te babbelen en ervaringen te delen over het ouderschap.

 

Wat vind je de grootste uitdaging in je werk?

De vooroordelen van wasbaar luieren uit de wereld krijgen. Vaak wordt het idee al afgewezen voor ze verder gehoord hebben. Ook de gemeentes die tegenwerken, die niet toelaten dat ik mij kenbaar maak, met het excuus “we trekken niemand voor” terwijl mijn bedoeling is om het concept onder de mensen te brengen. 

 

Hoe ziet de luierwereld er volgens jou over 10 jaar uit?

Hopelijk veel meer wasbare luierkontjes en dat het als iets “normaal” gezien wordt. Dat iedereen de optie overweegt en niet standaard voor wegwerp gaat. Reclame voor wasbare luiers op tv i.p.v. de pampers

 

​Wat is nu echt kenmerkend / karakteristiek voor jouw bedrijf?

Ik heb een heel persoonlijke touch, mensen kopen niet enkel hun producten maar kunnen ook voor allerhande vragen bij mij terecht. Ik kom ook tot huis als iemand niet tot hier geraakt. Zelfs als mensen al luiers hebben van een andere winkel, wil ik hen gerust verder begeleiden in het proces. 

 

Hoe ziet jouw normale werkdag er uit?

Omdat ik nog een dochtertje heb dat fulltime thuis zit gaat een groot deel van mijn dag nog uit naar haar. Als ik een bestelling binnen heb of een mail met een vraag probeer ik daar zo snel mogelijk op te reageren. Wanneer ik even niets om handen heb probeer ik mijn site te optimaliseren of na te denken over welke diensten ik nog kan aanbieden en waar vraag naar zou zijn.

 

Wat is jouw favoriete luier en waarom?

Goh, ik hang niet vast aan 1 merk, elk heeft zo zijn voordelen. Maar als ik echt moet kiezen: bambino mio solo. Leuke prints, makkelijke luier, droogt snel en zeker met een mio booster erbij houdt die ook heel lang vol. 

 

Wat wil je ouders die willen starten met wasbare luiers nog meegeven?

Geef niet te rap op. Alles is wat wennen, past een bepaald merk niet bij je kindje, probeer dan iets anders uit of vraag om raad. Vaak kan een klein simpel trucje al helpen of gewoon veranderen van merk. Daarom dat ik mijn klanten ook altijd aanraad niet bij 1 merk of systeem te blijven. Past het dan toch niet, moet je niet heel je luierstock veranderen. En door al met verschillende systemen te beginnen merk je sneller welk wel bij je past. Doe ook niet te snel een merk dat niet past weg, want misschien dat het na verloop van tijd wel beter past.

 

 

Aan wie/welke webshop geef je het stokje door?

Geen voorkeur. (Volgende maand brengen we BambooBaby in beeld red.)

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.